STOWARZYSZENIE „AMALA” na rzecz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
943671463

Podsumowanie Projektu „Bezpieczna jazda. Karta rowerowa – moje pierwsze prawo jazdy” .

Program skierowany był do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim, autyzmem i zespołem Aspergera z Zespołu Placówek Edukacyjno- Terapeutycznych w Bobrowie oddział w Czaplinku. Głównym założeniem projektu było zwiększenie bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym, wdrożenie ich do przestrzegania zasad ruchu drogowego oraz wyposażenie w wiadomości i umiejętności dotyczące wzywania specjalistycznych służb ratowniczych i udzielania pomocy osobom będącym w sytuacji zagrożenie życia lub zdrowia. Uczniowie wzięli udział w zajęciach edukacyjnych, których głównym celem było:

  • zapoznanie dzieci z elementarnymi zasadami uczestnictwa w ruchu drogowym jako rowerzysta, pieszy oraz jako pasażer,
  • uświadomienie dzieciom konieczności noszenia elementów odblaskowych,
  • wyposażenie uczniów w wiedzę, która pozwoli im unikać, zapobiegać oraz radzić sobie w sytuacjach trudnych,
  • wskazanie instytucji oraz osób zajmujących się na co dzień dbaniem o bezpieczeństwo ludzi,
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie,
  • wyposażenie w wiadomości i umiejętności dotyczące wzywania specjalistycznych służb ratowniczych i udzielania pomocy osobom będącym w sytuacji zagrożenie życia lub zdrowia,
  • zapoznanie z podstawową budową roweru,
  • poznanie zasad ruchu rowerzystów na drodze,
  • poznanie wybranych znaków i sygnałów drogowych.

W ramach projektu zostały zakupione 2 rowery oraz kamizelki odblaskowe dla dzieci. Ponadto, uczniowie odwiedzili jednostkę Ochotniczej Straży Pożarnej w Czaplinku, gdzie mieli okazję zapoznać się z zawodem strażaka, z zasadami postępowania w razie wypadku drogowego, pierwszej pomocy przedmedycznej lub innego zagrożenia. Naszej uwadze nie umknął również sklep rowerowy, gdzie mogliśmy obejrzeć sprzęt potrzebny do jazdy rowerem.
Działania te miały na celu promowanie aktywnego trybu życia i spędzania czasu wolnego.
w sposób aktywny, a także wspólną integrację. Uczestnicy projektu mogli zaistnieć w przestrzeni publicznej, a także zwrócić uwagę na problemy osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Wszystkie te działania mogliśmy podjąć dzięki dotacji jaką otrzymaliśmy ze Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim na realizację zadania w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego.